Identiteit Bartiméus en Bartiméus fonds

100% leven

Bartiméus is er voor alle mensen met een visuele beperking. We halen alles uit de kast om mogelijk te maken dat zij voluit meedoen in de samenleving. Wij stimuleren en ondersteunen mensen die slechtziend of blind zijn om alles uit het leven te halen wat erin zit. Want uiteindelijk gaat het niet om hoeveel procent je ziet. Het gaat om hoeveel procent je leeft. Daarom is ons motto: 100% leven

Bij het ontwikkelen van de visuele identiteit van Bartiméus en Bartiméus Fonds hebben we onszelf een duidelijke opdracht gegeven: we willen dat onze middelen maximaal toegankelijk zijn. Voor iedereen. Dat zie je aan ons logo, aan de letter die we gebruiken, de minimale grootte van die letter, het kleurgebruik, het contrast, de lay-out, de fotografie en ga zo maar door. Maar je ziet het ook aan de manier waarop we spreken en schrijven.

Bartiméus groen is de hoofd-kleur. Maar omdat toegankelijkheid de basis is voor alles, kan ook blauw/wit, rood/wit of zwart/geel worden gekozen. Dit zijn combinaties met een maximaal contrast.

Opdrachtgever

Bartiméus en Bartiméus fonds

 

Expertise 

Concept  

Ontwerp 

Typografie

 

Samenwerking met 

BVH

 

Jaar 

2018